Proponowane zadania 8.06.-12.06.20r

Dzieci na świecie   08.06.20r.

  1. „Skąd jesteśmy” – oglądanie filmu. Odpowiedzcie na pytania: jakie kraje były pokazane w filmie? Jakie zabytki zapamiętałeś i skąd one są? W jaki języku mówią dzieci z tych krajów? Jak dzieci miały na imię?

https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

  1. „Mapa przyjaciół” – na kartce narysujcie kontur mapy świata, zaznaczcie na niej wszystkie kraje , które były wymienione w filmie.(Polska, Francja, Wielka Brytania, Afryka, Egipt, Japonia, Chiny, Indie, USA – Indianie, Grenlandia – Eskimosi,

https://image.freepik.com/darmowe-wektory/kontur-mapa-swiata-na-bialym-tle_69311-100.jpg

Dopasuj odpowiednie flagi danego kraju i przyklej na mapie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Flagi_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

Dzień 2

Różne języki   09.06.20r.

  1. „Cześć, hello” – zabawa artykulacyjna. Spróbujcie powiedzieć „cześć” – we wszystkich językach z filmiku.
  2. Zabawy grafomotoryczne, matematyczne.

Słoneczka:

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-figury-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-liczby-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-4-lata-liczby-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-5-lat-dodawanie-min.png

  1. „Pojadę do …” – praca plastyczna. Wylepianie flagi kulkami z krepiny lub wydzieranymi kartkami kolorowymi. Wybierzcie kraj do, którego chcielibyście pojechać i zróbcie jego flagę.

Dzień 3

Tacy jesteśmy  10.06.20r.

  1. „Oto ja” – z podanych elementów i pytań pomocniczych dzieci tworzą swoją własną kartę, przedstawiająca kim one są. Wykonują swój autoportret i rysują swoje ulubione czynności, zabawki, zabawy.

https://www.imd.org.pl/upload/Karty_razem.pdf

  1. „A było to tak…” – zabawa dydaktyczna. Z wykorzystanie wcześniejszych kart, narysuj cztery obrazki przedstawiające przygodę, która mogła spotkać Ciebie lub kolegę z innego kraju. Opowiedz cała historię.
  2. „Tańce z różnych stron świata” – do każdego utwory spróbujcie przebrać się w charakterystyczne elementy stroju z danego kraju.

– Indie

https://www.youtube.com/watch?v=1JCszwP5tl8

– Japonia

https://www.youtube.com/watch?v=kX6xMYlEwLA

– Afryka

https://www.youtube.com/watch?v=NrEN8gJoHrQ

– Portugalia

https://www.youtube.com/watch?v=FoksxMZveWo

– Estonia

https://www.youtube.com/watch?v=VP3P_NRwm4k

  1. „Skacz” – zabawa matematyczna. Dzieci łączą kartki A4 tak aby powstał długi tor prowadzący do na wprost. Następnie dziecko wyrzuca kostką liczbę oczek i skacze o tyle razy do przodu następny rzut odejmuje następny dodaje i tak na przemian. Przed każdym wykonaniem ruchu dziecko musi powiedzieć 2 plus 5 to jest 7, 7 odjąć trzy to jest 4. Zabawa kończy się gdy dziecko dotrze do mety.
  2. „Skąd jestem?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dopasowuje nazwę mieszkańca do jego kraju.

Dzień 4

Pobawmy się   12.06.20r.

  1. „„Gość z Afryki” zabawa ruchowa (według M. Bogdanowicz).

Siedzimy na podłodze ze skrzyżowanymi nogami i ruchem ilustrujemy treść opowiadania.

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające kręcenie lassem)

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki,

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające kręceniem lassem)

Jechał na wielbłądzie

hip – hop, hip -hop, hip – hop (podskakują wysoko unosząc się w siodle)

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki,

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające             kręcenie lassem)

Jechał na wielbłądzie, hip – hop, hip – hop, hip – hop (podskakują wysoko unosząc się w siodle)

I popijał coca – colę, gul, gul, gul, gul, gul (udają, że piją z butelki coca – colę drugą ręką)

  1. „Czym się bawię” – zabawy konstrukcyjne. Dzieci oglądają zdjęcia przedstawiające zabawy i zabawki dzieci z różnych stron świata. Wykonajcie swoją nowa zabawkę ze starych niepotrzebnych rzeczy, użyjcie czegoś w zupełnie inny sposób niż dotąd. Pobudźcie swoją wyobraźnię.
  2. „Rangoli” – zabawa z Pakistanu.

PAKISTAN – Rangoli

Ta egzotyczna zabawa polega na tworzeniu barwnych kompozycji-obrazów na ziemi lub asfalcie. Narysujcie dowolny kształt lub wzór, łatwy do wypełniania. Może to być np. jakiś duży kwiat, fantazyjny domek czy mandala. Teraz należy „pokolorować” obraz barwnymi i niezwykłymi „wypełniaczami”: trawą, kamyczkami, płatkami kwiatów, listkami itp. Gdy maluchy zrobią taki piękny obraz, pstryknij mu zdjęcie!

W Rangoli można bawić się też zimą – rozłóż na podłodze duże arkusze papieru!

  1. „Cze cze kule” – zabawa z Ghany.

Najpierw wykonujcie ruchy powoli, potem spróbujcie przyśpieszać tempo wykonywania ruchów z jednoczesnym recytowaniem rymowanki.

Cze cze kule! (położyć ręce na głowie, obracać ciałem w jedną i drugą stronę)

Cze cze kofinsa. (położyć rece na ramiona, obracać ciałem w jedna i drugą stronę)

Kofi sa langa. (oprzeć dłonie na talii, obracać ciałem w jedną i drugą stronę)

Kate czi langa. (położyć dłonie na kolanach)

Kum Adenie! (położyć dłonie na kostkach, potem wyskoczyć wysoko)

  1. Taniec, śpiew i zabawa: