Proponowane zadania 3.06.20r

Prawa dziecka  03.06.20r.

  1. „Prawa dziecka” – poznanie praw dziecka. Wyjaśnienie ich znaczeń na podstawie wiersza J. Poloczka

„Mam prawo do…”

Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.

Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.

Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

To wszystko jest takie poważne, dorosłe,

Powiem to jak dziecko, zwyczajnie,

Najprościej.

Chcę się bawić w piaskownicy,

Dom zbudować dla dżdżownicy.

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody,

Stać na deszczu dla ochłody.

Chcę na łące zrywać kwiaty,

I przytulić się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule.

Chcę, by mi czytano bajkę,

O kocie, co palił fajkę.

Chcę też domek mieć na drzewie

I co jeszcze chcę mieć, nie wiem.

Ale jedno wiem na pewno,

To chcę mieć:

Prawo do godnego życia,

Bez wojen, głodu i bicia,

Bez strachu, smutku i łez.

https://i.pinimg.com/474x/94/07/df/9407df0fc3146d1bab807f15153c2771–sali.jpg

  1. „Kto dba o moje prawa” – zapoznanie z pojęciami związanymi z prawami dziecka: UNICEF, KONWENCJA PRAW DZIECKA, RZECZNIK PRAW DZIECKA.

https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8

  1. „Szczęśliwy świat dzieci” – do rozpoczęcia pracy potrzebny będzie pudełko lub kartka z narysowaną i wyciętą dziurką od klucza. Dzieci zaglądają przez tą dziurkę do wymarzonego szczęśliwego świata. Następnie malują farbami to co tam zobaczyły.
  2. „Ile widzisz dzieci” – zabawa matematyczna, gimnastyka oka. Na tablicy umieszczamy sylwetę drzewa, po jego obu stronach ustawiamy sylwety dzieci z charakterystycznymi cechami np. kręcone włosy, żółty kolor skóry, zielone ubranie. Następnie prosimy, aby dziecko patrzyło wprost na drzewo i odpowiadało na nasze pytania – ile dzieci jest po jego lewej stronie? ile dzieci jest po jego prawej stronie? ile dzieci ma zielone ubranie? Ile dzieci jest razem?
  3. Pośpiewajmy i potańczmy:

https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg