Proponowane zadania 22.06.-26.06.20r.

Lato  22.06.20r.

  1. „Lato” – zabawy przy muzyce. Zróbcie rozgrzewkę z muzyką.

  1. „Zabawy grafomotoryczne” – dopasuj, połącz, znajdź pary, przeczytaj.

„Kalendarz pogody” – stwórzcie swój tygodniowy kalendarz pogody, możecie wykorzysta podane szablony lub rysować samodzielnie symbole. Zaznaczajcie pogodę codziennie przez 7 dni.

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-1.pdf

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-symbole.pdf

  1. Zjawiska atmosferyczne:

„Burza” – po obejrzeniu filmiku odpowiedzcie na pytania: co to jest burza? Jak powstaje burza? Jak należy zachowywać się podczas burzy?

Narysujcie plakat – zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy.

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM – trochę o chmurach

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU – film o zjawiskach atmosferycznych.

  1. Poznanie słów w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

Dzień 7

Lato w sztuce  23.06.20r.

  1. „Lato” – wysłuchanie utworu. Dzieci po wysłuchaniu utworu malują lato, to co czuły, to co usłyszały.

https://www.wikiwand.com/pl/Johan_Krouth%C3%A9n – inspiracja

  1. „Letnie krajobrazy” – oglądanie obrazów przedstawiających letnie krajobrazy, odpowiedzcie na pytania: jakie krajobrazy rozpoznajecie na obrazach? Jaka to może być pora roku? Po czym poznajemy, że to właśnie ta pora roku? Jakie kolory zostały użyte do namalowania tej pory roku?

http://cybulska-wilkon.pl/images/Galeria/LATO01/DFDF.jpg

https://i.etsystatic.com/5307484/r/il/02cb87/1947124133/il_1588xN.1947124133_qdhh.jpg

https://artnow.ru/img/1194000/1194016.jpg

https://www.dhresource.com/0x0/f2/albu/g6/M01/32/F3/rBVaR1ukZACAYabYAAMJX88D91A801.jpg

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY – spróbujcie nie pomylić stron i nóg.

Dzień 8

Lato na łące  24.06.20r.

  1. „Lato na łące” – obejrzyjcie film.

  1. „W prawo, w lewo” – zabawa dydaktyczna. Narysujcie ze słuchu.

Był piękny letni dzień. Słoneczko świeciło na niebie, obok spokojnie płynęła chmurka. Domek Tomka stał po prawej stronie. Po lewej stronie rosło piękne zielone drzewko. Z domku wybiegł pies Szarik i kiedy ujrzał drzewko zaczął głośno szczekać, obwąchał je i usiadł pomiędzy drzewkiem a domkiem. Szczekanie Szarika usłyszała wiewiórka, która wyszła ze swojej kryjówki i wskoczyła na czubek drzewa. Wystraszona obserwowała co się dzieje. Chmurka przykryła słoneczko i zaczął kropić deszcz. Jedna kropelka upadła na dach domu, druga na ogon wiewiórki, trzecia pomiędzy drzewko a dom, czwarta i piąta obok domu a szósta wirowała i wirowała aż delikatnie upadła przed Szarikiem.

  1. „Stemplowana łąka” – wykonajcie pracę plastyczną, potrzebne będą farby i folia aluminiowa.

 

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM

Dzień 9

Letnia przygoda  25.06.20r.

  1. „Spotkanie z latem” – zabawy przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=6QOI1RRUL8o

  1. „Letnia łąka” – malowanie ze słuchu. Przygotujcie czystą kartkę, farby, pędzelki i wodę.

https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY

  1. „Kolorowa sól” – zabawa plastyczna. Do zabawy będzie potrzebna sól, kolorowe flamastry i przezroczysty pojemnik, szklanka, słoik.

https://www.youtube.com/watch?v=9ZJ4X3luMzM

  1. Powtórzenie słownictwa w języku angielskim:

Dzień 10

Letnie zabawy  26.06.20r.

  1. „Ruch to zdrowie” – zabawy ruchowe do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

  1. „W porcie wodnym” – zabawa matematyczna. Do zabawy będą potrzebne liczmany w różnych kolorach (np. korki od butelek) Z ich pomocą dzieci rozwiązują zadania.

Do portu wpłynęły np. 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 +7= 9)

  1. „Kolorowe zabawy” – zabawy matematyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=ksKnq67pXw4

  1. Powtórzenie słownictwa w języku angielskim: