Proponowane zadania 15.06.20r. – 19.06.20r.

Dzień 1

Żółty   15.06.20r.

  1. „Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna. Na białą kartkę nakładamy trzy podstawowe kolory (czerwony, żółty, niebieski) następnie dzieci poprzez mieszanie ich ze sobą tworzą barwy pochodne. Jakie barwy powstały?

https://www.youtube.com/watch?v=2ae2QPLbVYs

  1. „Jaki kolor jest dzisiaj bohaterem?” – rozwiązywanie zagadek.

W lato pięknie Cię opali,

W zimę trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące.

Każde dziecko lubi. (słońce)

Wyrósł na drodze,

Na jednej nodze,

Wygląda jak słońce,

Ma ziarenek tysiące (słonecznik)

Nie widać ich w ciągu dnia,

Chociaż są nad nami,

Można je zobaczyć, tylko wieczorami (gwiazdy)

Barwy żółtej ona cała,

Do herbaty doskonała,

Jest w niej dużo witaminy,

Kwaśny w smaku sok z …. (cytryny)

Roślina to taka co kolby posiada,

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać,

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę,

W domu także można zrobić pyszną… (kukurydzę)

Narysujcie wszystkie odpowiedzi i powiedzcie jaką mają cechę wspólną?

  1. „Żółte stworki” – zabawa matematyczna. Przygotujcie 3 talerze albo tacki, albo hula hop, oraz po żółte koła w kropki, paski, cętki w trzech rozmiarach: duże, średnie, małe. Dzieci wykonują polecenia: na pierwszy talerz połóżcie wszystkie małe stworki, do drugiego wszystkie duże, do trzeciego wszystkie średnie. Na pierwszy talerz połóżcie wszystkie stworki w koła, na drugi w cętki na trzeci w paski. Dalej sami wymyślcie polecenia.
  2. „Zaśpiewajmy i zatańczmy”

https://www.youtube.com/watch?v=03n6_3ZNs-8

Dzień 2

Zielony   16.06.20r

  1. „Jaki kolor jest dzisiaj bohaterem?” – rozwiązywanie zagadek.

Czytaj wprost i czytaj wstecz – będzie to ta sama rzecz –

roślina strączkowa, pożywna i zdrowa (bób)

Co to za roślina, po tyczce się wspina,

niejeden ma woreczek a w nim dużo kuleczek (groszek)

Siedzi na grządce,

liściastą ma główkę.

Mama z niej zrobi,

soczystą surówkę (kapusta).

Narysujcie wszystkie odpowiedzi na kartce i przyklejcie podpisy.

  1. „Żaba” – praca plastyczna, płaskie origami. Przygotujcie w kolorze zielonym: jedno duże koło, jedno trochę mniejsze, dwa średnie i dwa małe. Wykonajcie zieloną żabkę
  1. Potańczmy i pośpiewajmy

https://www.youtube.com/watch?v=FMJ8ulQYs5I

Dzień 3

Niebieski  17.06.20r.

  1. „Co by było gdyby wszystko było niebieskie?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów. Na kartce narysujcie wszystko co jest niebieskie

Muchomorki: Cz 79

  1. „Łódka” – praca według wzoru techniką origami.

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

https://www.youtube.com/watch?v=I-BHUtSsff8 – a może komuś się uda zrobić taką łódkę.

  1. „Co pływa a co tonie?” – potrzebna będzie duża miska i kilka przedmiotów: korek, kapsel, zakrętka, kamyk, metalowy klucz, kawałek większej drewnianej deseczki, gumowa piłeczka. Dzieci najpierw zastanawiają się co będzie utrzymywało się na wodzie? A co utonie? Zastanówcie się dlaczego jedne toną a inne unoszą się na wodzie?
  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

https://www.youtube.com/watch?v=R6NTwAGbdTA

Dzień 4

Czerwony   18.06.20r.

  1. „Co by było gdyby wszystko było czerwone?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów. Na kartce narysujcie wszystko co jest czerwone.
  1. „Biedronki” – zabawa plastyczno – matematyczna. Wytnijcie 5 dużych czerwonych kółek, 4 średnie czarne kółka, i 20 małych czarnych kółeczek (mogą pomóc rodzice)

Następnie wykonajcie biedronki według polecenia.

Zróbcie 5 biedronek. Pierwsza biedroneczka ma dwie kropki, druga o trzy więcej od pierwszej, trzecia ma dwie mniej niż druga, czwarta ma o 4 więcej niż pierwsza a piata ma o cztery mniej niż czwarta.

Sówki podpiszcie każde działanie pod biedronką.

  1. Pyszne różowe desery:

https://www.youtube.com/watch?v=eiZoH4TiQtE

  1. Pośpiewajmy i potańczmy:

https://www.youtube.com/watch?v=sP9yiM1htqQ

 

Dzień 5

Tęczowy świat    19.06.20r.

  1. „Jak powstaje tęcza” – po obejrzeniu filmu odpowiedzcie na pytania: co to jest tęcza? Jak powstaje tęcza? Jakie kolory widzimy w tęczy? Czy tęczę można dotknąć? Czy można ją złapać?

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

  1. „Tęcza” – zabawa konstrukcyjna, zbuduj tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM

  1.  Zabawy

Tęcza – https://www.youtube.com/watch?v=aUe8LlyDcE4

Kolorowy deszcz – https://www.youtube.com/watch?v=nADriFdsvWk

  1. Taniec, śpiew i zabawa:

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

  1. Poznanie słownictwa w języku angielskim: