Pracowity dzień rolnika, maszyny w gospodarstwie
- „Wspólna praca” – wysłuchanie wiersza. Rozmowa na temat treści wiersza.
- Wiszniewski
Kwakną kaczor
Raz i drugi
Na podwórku
– Widzę pługi
Kwa kwa,
wróbel siedzi
na stole
– Już gospodarz
idzie w pole,
ćwir ćwir
Zając przysiadł
Na ugorze
– Już gospodarz
pole orze
Hop hop
na płoteczku
Kogut pieje
– Już gospodarz
w polu sieję ko ko
Na topoli
kraczą wrony
– Już koniki
ciągną brony
Kra kra
Teraz krzyczą
wszyscy razem
– Oraliśmy z gospodarzem….
Hej, hej..
- „Maszyny rolnicze” – poznanie wyglądu i funkcji maszyn rolniczych, dobieranie podpisów do obrazków. (traktor, motyka, kombajn, grabie, siewnik)
https://www.youtube.com/watch?v=nTGhh9enU3s
https://www.youtube.com/watch?v=s_MMDgKRs_s&list=PLkUbumu1f00p5VC82Fq2uZHlvLlhPvch-
https://i.pinimg.com/474x/e7/23/60/e72360ba2e6a06e6103429f66693c53a–picasa-web-preschool.jpg
- „Słuchaj i rób” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalanie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8.
Dzieci wykonują polecenia: dwa kroki do przodu, obróć się w prawo, trzy kroki do przodu, podskocz 8 razy, cztery kroki w lewo, dwa podskoki dotknij prawym łokciem ściany, klęknij na lewe kolano itp.
- „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia: „mruczenie”, „wesołe usta”, „traktory”, „kotki piją mleczko”.
https://przedszkole3.koscian.pl/Gimnastyka_buzi_i_jezyka.html