Święto Dzieci 1.06 – 5.06

Dzień 1

Święto Dzieci  01.06.20r.

  1. „Dzień Dziecka” – zabawy ruchowe, wspólne świętowanie Dnia Dziecka.
  2. „Hamak” – zabawa dydaktyczna.
    1. „Mój kolega z innego kraju” – praca plastyczna. Z sylwet dzieci wykonajcie dzieci z różnych stron świata. Zróbcie 5 chłopców i 5 dziewczynek.uchomorki: wprowadzenie litery h, H z wykorzystaniem KP 4.19, KP 4.20
      1. „Hamak” – zabawa ruchowa. Ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci za pomocą ruchu przedstawiają treść wiersza.

      W dół i w górę, w dół i w górę,

      Na huśtawce lecę w chmury – dzieci trzymają wyprostowane ręce przed sobą,

      opuszczają je w dół i podnoszą do góry.

      W lewo, w prawo, w lewo, w prawo

      Na hamaku mam zabawę – dzieci trzymają ręce wyciągnięte do przodu i zataczają nimi koła w lewą i prawą stronę naprzemiennie.

      Dzień 2

      Dzieci na świecie 02.06.20r.

      1. „My dzieci świata” – poznanie dzieci z różnych stron świata.

      https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

      Dzieci odpowiadają na pytania: czym dzieci różnią się między sobą? W czym są podobne? Czego pragną wszystkie dzieci niezależnie od miejsca zamieszkania, koloru skóry czy wyznania?

  3. https://przedszkolankowo.pl/2018/06/02/dzieci-plansze-demonstracyjne-kolorowanki/Muchomorki: Cz 74
    1. Pośpiewajmy i potańczmy:
  4. https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wghttps://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

    Dzień 3

    Prawa dziecka  03.06.20r.

    1. „Prawa dziecka” – poznanie praw dziecka. Wyjaśnienie ich znaczeń na podstawie wiersza J. Poloczka

    „Mam prawo do…”

    Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.

    Mam prawo do miłości, radości i tworzenia.

    Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.

    Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.

    Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.

    Mam prawo do gniewu i złego nastroju.

    To wszystko jest takie poważne, dorosłe,

    Powiem to jak dziecko, zwyczajnie,

    Najprościej.

    Chcę się bawić w piaskownicy,

    Dom zbudować dla dżdżownicy.

    Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

    Latem lizać zimne lody,

    Stać na deszczu dla ochłody.

    Chcę na łące zrywać kwiaty,

    I przytulić się do taty.

    Zimą toczyć śnieżne kule.

    Chcę, by mi czytano bajkę,

    O kocie, co palił fajkę.

    Chcę też domek mieć na drzewie

    I co jeszcze chcę mieć, nie wiem.

    Ale jedno wiem na pewno,

    To chcę mieć:

    Prawo do godnego życia,

    Bez wojen, głodu i bicia,

    Bez strachu, smutku i łez.

     

    Muchomorki: KP 4.20

     

    https://i.pinimg.com/474x/94/07/df/9407df0fc3146d1bab807f15153c2771–sali.jpg

    1. „Kto dba o moje prawa” – zapoznanie z pojęciami związanymi z prawami dziecka: UNICEF, KONWENCJA PRAW DZIECKA, RZECZNIK PRAW DZIECKA.

    https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8

    1. „Szczęśliwy świat dzieci” – do rozpoczęcia pracy potrzebny będzie pudełko lub kartka z narysowaną i wyciętą dziurką od klucza. Dzieci zaglądają przez tą dziurkę do wymarzonego szczęśliwego świata. Następnie malują farbami to co tam zobaczyły.
    1. „Ile widzisz dzieci” – zabawa matematyczna, gimnastyka oka. Na tablicy umieszczamy sylwetę drzewa, po jego obu stronach ustawiamy sylwety dzieci z charakterystycznymi cechami np. kręcone włosy, żółty kolor skóry, zielone ubranie. Następnie prosimy, aby dziecko patrzyło wprost na drzewo i odpowiadało na nasze pytania – ile dzieci jest po jego lewej stronie? ile dzieci jest po jego prawej stronie? ile dzieci ma zielone ubranie? Ile dzieci jest razem?

    Muchomorki: KP 4.22

    1. Pośpiewajmy i potańczmy:

    https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg

    Dzień 4

    Nasze marzenia 04.06.20r.

    1. „Moja fantazja” – wysłuchanie treści piosenki.

    Odpowiedzcie na pytania: jakie było szkiełko z piosenki? Co sprawiło, że można było polecieć aż do gwiazd? Jak inaczej możemy nazwać fantazję? Co to są marzenia? Czy marzenia są potrzebne? Jakie macie marzenia?

    Muchomorki:KP 4.20

    1. „O czym marzę” – namalujcie swoje największe marzenie. Użyjcie różnych narzędzi do malowania: patyczki do uszu, gąbka, palec, balon, bańki, folia aluminiowa, krepina.
    1. „Skarby z wyspy marzeń” – zabawa sensoryczna, umieszczamy w worku różne zabawki i przedmioty. Dzieci odgadują tylko za pomocą dotyku co to jest. Podaną nazwę dzielą na sylaby i próbują do niej wymyślić rym.
    1. Ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka, dobieranie nazw do obrazków. Odczytywanie wyrazów.

    Sówki: KP 32a, KP32b

    Muchomorki: PiL 73

     

    1. Taniec, śpiew i zabawa:

    https://www.youtube.com/watch?v=-b9ZrdGo8Z4

    https://www.youtube.com/watch?v=De2xsb7hNFY

    1. Powtórzenie słownictwa w języku angielskim:

    https://www.youtube.com/watch?v=OkO8DaPIyXo

Mój przyjaciel   05.06.20r.

 

  1. „Zostań moim przyjacielem” – wysłuchanie wiersza.

Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem

I na co dzień i w niedzielę,

Ja dla ciebie wszystko zrobię,

Nawet deser oddam tobie

I czerwony wóz strażacki,

Stare klocki,

Brata znaczki,

I książeczkę z naklejkami,

Siostry pudełko z zabawkami,

I jej ulubione lale

I nie będzie mi żal wcale…

Zostań moim przyjacielem,

Dam Ci dwie drożdżówki z serem

I kawałek czekolady,

Co już zjeść nie dałem rady,

I w kieszeni spodni noszę,

Zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!

Odpowiedzcie na pytania: kto to jest przyjaciel? Jak poznamy, że ktoś jest naszym przyjacielem? Jak traktujemy naszych przyjaciół?

  1. „Mój przyjaciel” – wykonanie portretu swoje najlepszego przyjaciela. Technika dowolna.
  1. „Zabawy dzieci z różnych stron świata”

„Rzeka słów” – zabawa z Indii. Jedna osoba podaje słowo, kolejne słowo musi zaczynać się głoską na, którą kończyło się poprzednie.

„Skakanie w workach” – zabawa z Kolumbii. Wyścigi w workach do wyznaczonej mety.

„Ojciec Szymon każe” – zabawa z Panamy. Jedna osoba wymyśla śmieszną, trudną, skomplikowaną figurę, zadaniem drugiej osoby jest odtworzenie jej.

„Ciepło-zimno” – zabawa z Liberii. Jedna osoba chowa wybrany przedmiot, zadaniem drugiej osoby jest odnalezienie go. Jedyne wskazówki to stwierdzenie ciepło – gdy przedmiot jest bliski, zimno- gdy jest daleko.

  1. „Enchoque” – wykonanie zabawki z Boliwii.

https://www.youtube.com/watch?v=KTyqMbhBbGQ

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne: połącz, dopasuj, znajdź parę, narysuj po śladzie, odczytaj.

Muchomorki: KP 4.21