Propozycje zadań na tydzień 15.06- 19.06 .2020

 tEMAT TYGODNIA : KOLORY LATA

proponowane zadania 😀

dzień I: ŻÓŁTY

– tropimy kolor- zabawa twórcza-  Prowadzący zadaje zagadkę w imieniu Tupa- żółtego króliczka:: Jaki kolor dziś tropimy? Ma  go słońce i cytryna, małe kurczaczki i ja.

– Co jest żółte?- zabawa słownikowa –  dzieci mówią  co jest koloru żółtego.

– żółty- zabawa ćwicząca spostrzegawczość- dzieci  na sygnał mają za zadanie przynieść coś koloru   żółtego znajdujące się w ich otoczeniu.

– „każdy przedszkolak wie” – piosenka – zapoznanie dzieci z tekstem piosenki.  Nauka  tekstu, rozmowa o czym był tekst.

– „ W góry  i nad morze”- zabawa naśladowcza  na hasło „ idziemy w góry”- dziecko naśladuje   ruchy spaceru po górach/ wspinaczki, na hasło „ jedziemy nad morze” dziecko naśladuje ruch pływania.

– żółty obrazek- praca plastyczna- malowanie żółtą farbą  związany z latem.

– rytmiczne echo- akcentowanie metrum – wyklaskiwanie  , zgodnie z rytmem  nadanym przez rodzica , mówienie  rytmicznie tekstu  piosenki.

dzień II:  ZIELONY

– Tropimy kolory-  w imieniu Tupa  prowadzący zadaje zagadkę :

„ Jaki kolor dziś tropimy ? Ma go żaba, ukrył się w liściach, widać go w trawie?”

– Znajdź zielony- prowadzący rozkłada przed dzieckiem  różne figury geometryczne wycięte z papieru  w różnych kolorach , zadaniem dziecka jest znaleźć wszystkie zielone figury. Dziecko na koniec mówi co to za figury np. zielone koło, zielony kwadrat itp.

– ląd, woda- zabawa ruchowa- układamy na podłodze sznurek, taśmę lub coś innego co oddzieli podłogę na ląd i wodę,  dziecko ma za zadanie przeskoczyć na pole które powie prowadzący. Prowadzący mówi z różną szybkością i kolejnością nazwy pół np. ląd, woda, woda, ląd itp.

– Układanie rytmów-  w przygotowanych figur dziecko układa najpierw  rytm według wzoru prowadzącego , a następnie dowolny rytm  3 elementowy.

– Zabawa kolorowe kredki – prowadzący  śpiewa a dziecko odpowiada

 Zabawa śpiewana w kole na dywanie, potrzebne będą kredki:  zielona, różowa, niebieska, pomarańczowa, czerwona, brązowa.

– poszukaj zielonego- poszukiwanie zielonego koloru w czasie spaceru, nazywanie rzeczy które zostały znalezione

– praca z wierszem Z. Beszczyńskiej – „Letnia piosenka „

– kolory- zabawa w piłką- uczestnicy rzucają  do siebie piłką. Należy  mówić kolory rzucając piłkę, osoba łapiąca łapie  na wszystkie kolory oprócz czarnego.

– zielony liść – praca plastyczna- dzieci dostają duży liść   w dowolnym kształcie na całą kartkę a4 , zadaniem dziecka jest wyklejenie konturu liścia podartym papierem  w kolorze zielonym lub bibuła.  Liść można wykorzystać do czwartkowej pracy plastycznej „ biedronka”

dzień III:   NIEBIESKI

-zabawa z Tupem- ćwiczenia słuchowe- dobieranie w pary wyrazów zaczynających się tą samą sylaba, prowadzący  podaje wiele wyrazów . Gdy dziecko  usłyszy wyrazy na tą samą  sylabę  klaszcze w ręce.

– Malowanie kredą-  rysowanie kreda w  czasie spaceru na podwórku. 

Zadanie: narysuj co znać  co ma kolor niebieski.

– Rysowanie po śladzie-  rysowanie zwierząt wodnych  po śladzie. Kolorowanie i przyklejanie na niebieskim  tle pomalowanym wcześniej farbą.

– zabawa matematyczna- odwzorowanie  wzoru po drugiej stronie linii.  Figury geometryczne lub różne kształty (  przykładowa propozycja na zdjęciu)

dzień IV:    CZERWONY

– Taniec z balonikiem- zabawa ruchowa- zabawa przy piosence „ chocolate”

Zadania : Taniec gdy muzyka gra bez upuszczenia balona , gdy ucichnie dzieci  zastygają w bezruchu

Taniec w parach , balon trzymany głowami, brzuchami , plecami

– Co jest czerwone ?- zabawa słownikowa- dziecko wymienia rzeczy które są czerwone

– biedronki czerwone- praca plastyczna . wycinanie czerwonego koła, przecięcie na pół, głowa,  narysowanie flamastrem kropek, przyklejenie  kolorową kartkę.

– skąd biorą się biedronki ? –  zabawa dydaktyczna –  rozwój biedronki , układanie historyjki obrazkowej,   rozmowa kierowana o tym jak rozwija się biedronka

– „ kolory”-  praca z wierszem  J. Brzechwy

dzień V:   KOLOROWA TĘCZA

– „Tęcza”- praca z wierszem M. Konopnickiej – rozmowa na temat wiersza

– co to jest tęcza? –  burza mózgów- dzieci próbują odpowiedzieć samodzielnie na pytanie.

– eksperyment z tęczą- potrzebne do wykonania eksperymentu jest  płaski pojemnik, woda, lusterko, latarka, kartka biała. Lusterko należy zamoczyć pod kątem w wodzie . włączoną latarkę kierujemy na wodę, tęcza powinna odbić się na kartce trzymanej za lusterkiem.

– kolory tęczy- układanie długich pasków z kolorowego papieru w kolejności takiej jak w tęczy.

Nazyanie wszystkich kolorów, dopasowanie do kolorów przedmiotów zwierząt i owoców.

– kolorowa tęcza-  praca plastyczna – malowanie farbami tęczy według wzoru . Farbę dzieci mogą nakładać palcami lub małą gąbką.

Pozdrawiamy