Propozycja zadań 9.04.2020

Temat : „Na świątecznym stole”

  • Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence w języku angielskim
  • Wielkanocny stół – słucha wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa na jego temat; poszerzenie słownika czynnego dzieci o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie dziecka do uważnego słuchania utworu I wypowiadania się na jego temat

Wielkanocny stół

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocnych

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a prostokątne pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuścimy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

a wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe.

  • „Wielkanocne obliczenia” – rozwijanie umiejętności matematycznych Dziecko oblicza za pomocą liczmanów np. Nakrętkach po napojach, patyczkach itp

W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby; mama, tata, ciocia Basia, z wujkiem Piotrem I dwiema córeczkami, babcia Frania I mały Michaś.

Ile osób siadło do świątecznego stołu ?

Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek I zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

  • „Zastawianie wielkanocnego stołu” swobodna zabawa, kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranego kryterium
  • Praca z KP3.42a –rysowanie po śladzie pisanek, umieszczanie naklejek ze sztućcami po odpowiedniej stronie talerza;
  • Praca z KP3.42b – kolorowanie obrazka według wzoru, pisanie wyrazu po śladzie;
  • praca plastyczna „Wielkanocna kartka”