VI Sówki

Grupa Sówki

Grupa Sówki prowadzona jest przez Panie:

  • Nauczycielki: Anna Chanke, Paulina Gąszewska
  • Pracownik obsługi: Monika Pawłowska

Godziny:

  • pn-pt: 7.30-16.00

Zajęcia dodatkowe:

  • rytmika
  • korektywa
  • język angielski
  • religia

Najnowsze ogłoszenia

Aktualnie brak wpisów.

Kronika

Proponowane zadania 10.04.2020

Temat: „Pisanki, kraszanki, malowane jajka”

  • Co to jest pisanka a co kraszanka? – burza mózgu
  • https://www.youtube.com/watch?v=EAV9uRZyDNc&t=43s
  • “Bajka o pisankach” – doskonalenie umiejętności uważnego sluchania tekstu.
  • „Nasze pisanki” – zabawa plastyczna, rowijanie motoryki małej
  • Praca z KP3.43a – rozwiązywanie sudoku obrazkowego;
  • Praca z KP3.43b – wykreślanie niepasujących napisów, ozdabianie pisanki;

Propozycja zadań 9.04.2020

Temat : „Na świątecznym stole”

  • Zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence w języku angielskim
  • Wielkanocny stół – słucha wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa na jego temat; poszerzenie słownika czynnego dzieci o nazwy związane ze świętami Wielkanocnymi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wdrażanie dziecka do uważnego słuchania utworu I wypowiadania się na jego temat

Wielkanocny stół

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocnych

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a prostokątne pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuścimy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

a wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe.

  • „Wielkanocne obliczenia” – rozwijanie umiejętności matematycznych Dziecko oblicza za pomocą liczmanów np. Nakrętkach po napojach, patyczkach itp

W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby; mama, tata, ciocia Basia, z wujkiem Piotrem I dwiema córeczkami, babcia Frania I mały Michaś.

Ile osób siadło do świątecznego stołu ?

Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek I zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

  • „Zastawianie wielkanocnego stołu” swobodna zabawa, kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranego kryterium
  • Praca z KP3.42a –rysowanie po śladzie pisanek, umieszczanie naklejek ze sztućcami po odpowiedniej stronie talerza;
  • Praca z KP3.42b – kolorowanie obrazka według wzoru, pisanie wyrazu po śladzie;
  • praca plastyczna „Wielkanocna kartka”

Propozycja zadań 8.04.2020

  • Temat : „Wielkanocny koszyczek”
  1. Sówki posłuchajcie wiersza Legenda o białym baranku U. Pukały, Zastanówcie się proszę, poczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Postarajcie się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym

Legenda o białym baranku

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,

jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,

jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.

Dzieci na mój widok bardzo się radują

i z mojego grzbietu cukier oblizują.

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,

jestem z czekolady – opowiada wkoło.

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci

już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątkoa,

dziwi się pisanka zilona jak łąka.

Dziwią się pisanki żółte i czerwone,

brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Sówki a teraz odpowiedzcie proszę na pytania

Kto gościł w koszyku?

O co pokłóciły się zwierzęta ?

2. „ Znaki Wielkanocy” – słuchanie piosenki

Czy uważnie słuchaliście piosenki? mamy do Was dwa pytania :

od kogo były bazie ?

z czym były baby ?

3. Spróbujcie wykonać „Koszyczek wielkanocny” – przestrzenna praca plastyczna

  • Praca w kartach pracy s. 41b – odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślenie ich pętlą;

Przydatne linki:

Zobacz wszystkie