III Słoneczka

Grupa Słoneczka

Grupa Słoneczka prowadzona jest przez Panie:

  • Nauczycielki: Paulina Pozorek-Skwarska, Martyna Sowa
  • Pracownik obsługi: Katarzyna Sozańska

Godziny:

  • pn-pt: 8:00-17:00

Zajęcia dodatkowe:

  • rytmika
  • korektywa
  • język angielski

Najnowsze ogłoszenia

Proponowane zadania 28-29.05.20r.

Prezent dla Mamy i Taty  28.05.20r.

  1. „Prezent dla mamy i taty” – wykonanie laurki dla mamy i taty.

  1. „Mój tata w pracy” – wykonanie rysunku przedstawiające tatę w pracy, czym tata się zajmuje.

Słoneczka: – rysowanie po śladzie

http://przedszkole61.opole.pl/download//32495/1.jpeg

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiertarka.pdf

https://www.mac.pl/uploads/products/teasers/624/2141040_teaser.pdf

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2020/05/b.jpg

  1. „Podskocz jeśli usłyszysz głoskę” – dorosły wymienia różne wyrazy, zadaniem dziecka jest podskoczenie gdy usłyszy wyraz rozpoczynający się na głoskę „m”.
  1. „Dom to” – zabaw w skojarzenia. Należy narysować na kartce dom, następnie dokończ zdanie „dom to….” Dzieci odpowiadają z czym im się kojarzy ich dom, następnie rysują te rzeczy i te uczucia.
  1. „Maskotki” – wykonanie maskotki dla rodzeństwa lub rodziców z materiałów takich jak: skarpetka, włóczka, guziki, koraliki, materiały rożnej faktury, wata.

 

  1. „Jak się czuje” – rozpoznawanie i nazywanie emocji.

Słoneczka:

https://www.pm8kg.pl/wp-content/uploads/2020/03/co-si%C4%99-kryje-w-sercu-na-dnie.jpg

https://www.pm8kg.pl/wp-content/uploads/2020/03/emo.jpg

https://emocjedziecka.pl/rodzina-karta-pracy/#&gid=1&pid=1

  1. Tańce i zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=Gl9BXBdAGnQ

Dzień 5

Dzień Rodziny 29.05.20r.

 

  1. „Menu” – wykonanie potraw, które będą mogły być wykorzystane na pikniku (ciasteczka, owocowe szaszłyki, zdrowa pizza). Skorzystajcie z podanych propozycji lub podzielcie się swoimi pomysłami.

https://www.youtube.com/watch?v=J8Bq7cVWfeY

https://www.youtube.com/watch?v=grxHmSCGfw0

  1. „Rodzinny piknik” – zabawa naśladowcza. Odpowiedzcie na pytania: co jest potrzebne aby urządzić piknik? Jakie potrawy sprawdzą się na pikniku? I dlaczego? Jakie zabawy można zorganizować podczas pikniku?

Następnie przygotujcie wszystkie niezbędne rzeczy: koszyk piknikowy, obrus, serwetki, talerzyki lub pojemniki, jedzenie, które wcześniej przyrządziliście, picie, zabawy, które wymyśliliście i zaproście całą swoją rodzinę na piknik.

„Przygody na pikniku” – stwórzcie swój kramik, wykorzystajcie do tego np. nakrętki po napojach, każda rzecz może mieć swoja cenę (dwie nakrętki, trzy nakrętki).

  1. „Letni piknik” – tworzenie dowolnej kompozycji na talerzykach piknikowych. Stwórzcie swoje własne dzieła ze skarbów wiosenno-letnich, które uda wam się znaleźć i zebrać podczas spaceru lub pikniku.
  1. „Pamiątki z pikniku” – odciskanie w masie solnej skarbów wiosenno-letnich zebranych na spacerze.

Proponowane zadania 27.05.20r.

Pomagam w domu  27.05.20r.

  1. „Domowi pomocnicy” – rozwiązywanie zagadek dotyczących urządzeń domowych. Umieszczenie podpisu pod każdym urządzeniem

W każdej kuchni stoi

Metalowa skrzynka,

W której się nie psuje,

Mleko ani szynka (lodówka)

Dzięki niemu łatwiej

I lepiej się sprząta,

Wciągnie każdy pyłek

Z najdalszego kąta (odkurzacz)

Gdy włożysz do niej

Brudne ubranie,

Po jakimś czasie

Czyste się stanie (pralka)

Wygląda jak duża

Metalowa skrzynia,

Sama zmywa sztućce

I brudne naczynia (zmywarka)

 

  1. „Domowe porządki”

Słoneczka: Z wyciętych różnych figur geometrycznych układają „Portret” jednego z członka rodziny. Następnie liczą ile wykorzystali to tego kół, ile kwadratów, ile trójkątów, ile prostokątów.

  1. „Poćwiczmy” – rozpoznawanie znaku graficznego liter, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych.

Słoneczka: rozwiązywanie zagadek.

Czarne mamy buzie,

Czarne mamy brody,

Kiedy na deser jemy ……(jagody)

Czytanie globalne wyrazu „jagody”

Karty pracy:

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/szlaczki-do-druku.pdf

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/szlaczki-dla-dzieci.pdf

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/labirynty-dla-dzieci-do-druku.pdf

https://cdn.files.smcloud.net/t/media/files/grafomotoryka-wiczenia-jak-rysowa.pdf

  1. „Posprzątajmy”

Słoneczka: poznają piosenkę pomagającą przy sprzątaniu.

  1. „Sprzęty domowe” – wykonanie z plasteliny urządzeń domowych, które pomagają nam w domowych porządkach.
  2. Tańce i zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=7YQHXVgjiB8

dla wytrwałych nauka tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=5NA4-SEpLCc

Proponowane zadania 25.05.20r.

Dzień 1

Moja Rodzina  25.05.20r.

  1. „Rodzina” – oglądanie zdjęć rodzinnych, przedstawiających członków rodziny tych bliższych i dalszych.

 Sówki: Odpowiedzcie na pytania: co to jest Rodzina? Kogo nazywamy naszą rodziną? Jak nazywają się członkowie naszej rodziny? Ile masz babć, dziadków, sióstr, braci? Ile dzieci mają Twoi rodzice? Ile rodzeństwa ma Twoja mama itp. ?Jak powinniśmy się zachowywać w stosunku do członków naszej rodziny?

  1. „Odbicie w lustrze” – zabawa naśladowcza, osoba dorosła wykonuje wymyślone przez siebie gesty, miny, ruchy. Dziecko jest odbiciem w lustrze i naśladuje je. Potem zamiana.
  2. „Moja wesoła Rodzinka” – zabawy grafomotoryczne.

wybierzcie członków swojej rodziny i pokolorujcie.

RODZINA karty pracy

  1. „Moi Rodzice” – zabawa dydaktyczna. Dokończ zdania „Moja mama jest….”, „Mój tata jest….?

Rozpoczęte zdania można zapisać na kartce i dać dziecku do odczytania.

Dzieci swobodnie wypowiadają się. Przy okazji można zapytać czy dziecko wie kim rodzic jest z zawodu?

  1. „Co słychać w domu” – zagadki słuchowe. Odgadywanie nazw sprzętów używanych w domu i czynności wykonywanych w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo

– nagrajcie swoje słuchowisko z odgłosami waszego domu.

  1. „Moja rodzina” – utrwalenie nazw członków rodziny w języku angielskim.

piosenka do zapamiętania na jutro

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

Zobacz wszystkie

Kronika

Proponowane zadania 26.05.20r.

Dzień Mamy 26.05.20r.

  1. „Portret mamy” – wykonanie portretu mamy, ozdobienie go: wyciętymi elementami, włóczką, guzikami.

Podczas wykonywanie portretu słuchanie piosenek na dzień mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

  1. „Korale dla mamy” – dzieci układają na tasiemce figury geometryczne, tak by powstały korale dla mamy. Np. dwa kwadraty, dwa koła jeden trójką, dwa kwadraty, dwa koła, jeden trójkąt. Wypróbujcie różne możliwości. Następnie prosimy aby dziecko sprawiło aby co drugi koralik był kołem, co trzeci kwadratem
  1. Zabawy grafomotoryczne i matematyczne, czytanie.

Słoneczka: „Figury” – zabawa matematyczna, odgadywanie zagadek.

Ta piramida mała, trzy boki i trzy rogi miała (trójkąt)

Cztery rogi, cztery kąty, boki cztery też. Długie dwa, krótkie dwa, ta figura to właśnie ja. (prostokąt)

Ma kąty- choć to nie jest pokój. Ma rogi- choć to nie jest krowa. Złóż patyczki równe cztery i figura już gotowa. (kwadrat)

Ma je rower, ma samochód we wrotkach jest też. Jaka to figura? Może już to wiesz? (koło)

  1. Poruszajmy się i pośpiewajmy:

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

  1. „Święto mamy” – zabawy naśladowcze, wykonywanie przez cały dzień czynności, które robi mama a, które dzieci potrafią zrobić (wyjęcie naczyń ze zmywarki, zaścielenie swojego łóżka, nakarmienie pupila itp.)

Proponowane zadania 14.04.20 r.

Pracowity dzień rolnika, maszyny w gospodarstwie

  1. „Wspólna praca” – wysłuchanie wiersza. Rozmowa na temat treści wiersza.
  2. Wiszniewski

Kwakną kaczor

Raz i drugi

Na podwórku

– Widzę pługi

Kwa kwa,

wróbel siedzi

na stole

– Już gospodarz

idzie w pole,

ćwir ćwir

Zając przysiadł

Na ugorze

– Już gospodarz

pole orze

Hop hop

na płoteczku

Kogut pieje

– Już gospodarz

w polu sieję ko ko

Na topoli

kraczą wrony

– Już koniki

ciągną brony

Kra kra

Teraz krzyczą

wszyscy razem

– Oraliśmy z gospodarzem….

Hej, hej..

  1. „Maszyny rolnicze” – poznanie wyglądu i funkcji maszyn rolniczych, dobieranie podpisów do obrazków. (traktor, motyka, kombajn, grabie, siewnik)

https://www.youtube.com/watch?v=nTGhh9enU3s

https://www.youtube.com/watch?v=s_MMDgKRs_s&list=PLkUbumu1f00p5VC82Fq2uZHlvLlhPvch-

https://i.pinimg.com/474x/e7/23/60/e72360ba2e6a06e6103429f66693c53a–picasa-web-preschool.jpg

  1. „Słuchaj i rób” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalanie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8.

Dzieci wykonują polecenia: dwa kroki do przodu, obróć się w prawo, trzy kroki do przodu, podskocz 8 razy, cztery kroki w lewo, dwa podskoki dotknij prawym łokciem ściany, klęknij na lewe kolano itp.

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia: „mruczenie”, „wesołe usta”, „traktory”, „kotki piją mleczko”.

https://przedszkole3.koscian.pl/Gimnastyka_buzi_i_jezyka.html

Proponowane zadania 7.04.20r.

Dzień 17

Pisanki, kraszanki

  1. „Pisanki” – uważne słuchanie piosenki, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

  1. „Pisanka” – wyklejanie pisanek zgodnie z treścią piosenki. Wycinanie elementów występujących na pisankach i wklejanie je na pisanki.
  2. Pisanki, kraszanki – karty pracy, wyszukiwanie, przeliczanie, uzupełnianie.

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2019/04/wielkanoc-karty-pracy-pisanki.html

Do zabawy i pośpiewania proponujemy

Zobacz wszystkie