III Słoneczka

Grupa Słoneczka

Grupa Słoneczka prowadzona jest przez Panie:

  • Nauczycielki: Paulina Pozorek-Skwarska, Martyna Sowa
  • Pracownik obsługi: Katarzyna Sozańska

Godziny:

  • pn-pt: 8:00-17:00

Zajęcia dodatkowe:

  • rytmika
  • korektywa
  • język angielski

Najnowsze ogłoszenia

Proponowane zadania 22.06.-26.06.20r.

Lato  22.06.20r.

  1. „Lato” – zabawy przy muzyce. Zróbcie rozgrzewkę z muzyką.

  1. „Zabawy grafomotoryczne” – dopasuj, połącz, znajdź pary, przeczytaj.

„Kalendarz pogody” – stwórzcie swój tygodniowy kalendarz pogody, możecie wykorzysta podane szablony lub rysować samodzielnie symbole. Zaznaczajcie pogodę codziennie przez 7 dni.

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-1.pdf

https://www.bajkidoczytania.pl/img/kalendarz-pogody-dla-dzieci-symbole.pdf

  1. Zjawiska atmosferyczne:

„Burza” – po obejrzeniu filmiku odpowiedzcie na pytania: co to jest burza? Jak powstaje burza? Jak należy zachowywać się podczas burzy?

Narysujcie plakat – zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy.

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM – trochę o chmurach

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU – film o zjawiskach atmosferycznych.

  1. Poznanie słów w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

Dzień 7

Lato w sztuce  23.06.20r.

  1. „Lato” – wysłuchanie utworu. Dzieci po wysłuchaniu utworu malują lato, to co czuły, to co usłyszały.

https://www.wikiwand.com/pl/Johan_Krouth%C3%A9n – inspiracja

  1. „Letnie krajobrazy” – oglądanie obrazów przedstawiających letnie krajobrazy, odpowiedzcie na pytania: jakie krajobrazy rozpoznajecie na obrazach? Jaka to może być pora roku? Po czym poznajemy, że to właśnie ta pora roku? Jakie kolory zostały użyte do namalowania tej pory roku?

http://cybulska-wilkon.pl/images/Galeria/LATO01/DFDF.jpg

https://i.etsystatic.com/5307484/r/il/02cb87/1947124133/il_1588xN.1947124133_qdhh.jpg

https://artnow.ru/img/1194000/1194016.jpg

https://www.dhresource.com/0x0/f2/albu/g6/M01/32/F3/rBVaR1ukZACAYabYAAMJX88D91A801.jpg

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY – spróbujcie nie pomylić stron i nóg.

Dzień 8

Lato na łące  24.06.20r.

  1. „Lato na łące” – obejrzyjcie film.

  1. „W prawo, w lewo” – zabawa dydaktyczna. Narysujcie ze słuchu.

Był piękny letni dzień. Słoneczko świeciło na niebie, obok spokojnie płynęła chmurka. Domek Tomka stał po prawej stronie. Po lewej stronie rosło piękne zielone drzewko. Z domku wybiegł pies Szarik i kiedy ujrzał drzewko zaczął głośno szczekać, obwąchał je i usiadł pomiędzy drzewkiem a domkiem. Szczekanie Szarika usłyszała wiewiórka, która wyszła ze swojej kryjówki i wskoczyła na czubek drzewa. Wystraszona obserwowała co się dzieje. Chmurka przykryła słoneczko i zaczął kropić deszcz. Jedna kropelka upadła na dach domu, druga na ogon wiewiórki, trzecia pomiędzy drzewko a dom, czwarta i piąta obok domu a szósta wirowała i wirowała aż delikatnie upadła przed Szarikiem.

  1. „Stemplowana łąka” – wykonajcie pracę plastyczną, potrzebne będą farby i folia aluminiowa.

 

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM

Dzień 9

Letnia przygoda  25.06.20r.

  1. „Spotkanie z latem” – zabawy przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=6QOI1RRUL8o

  1. „Letnia łąka” – malowanie ze słuchu. Przygotujcie czystą kartkę, farby, pędzelki i wodę.

https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY

  1. „Kolorowa sól” – zabawa plastyczna. Do zabawy będzie potrzebna sól, kolorowe flamastry i przezroczysty pojemnik, szklanka, słoik.

https://www.youtube.com/watch?v=9ZJ4X3luMzM

  1. Powtórzenie słownictwa w języku angielskim:

Dzień 10

Letnie zabawy  26.06.20r.

  1. „Ruch to zdrowie” – zabawy ruchowe do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs

  1. „W porcie wodnym” – zabawa matematyczna. Do zabawy będą potrzebne liczmany w różnych kolorach (np. korki od butelek) Z ich pomocą dzieci rozwiązują zadania.

Do portu wpłynęły np. 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 +7= 9)

  1. „Kolorowe zabawy” – zabawy matematyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=ksKnq67pXw4

  1. Powtórzenie słownictwa w języku angielskim:

Proponowane zadania 15.06.20r. – 19.06.20r.

Dzień 1

Żółty   15.06.20r.

  1. „Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna. Na białą kartkę nakładamy trzy podstawowe kolory (czerwony, żółty, niebieski) następnie dzieci poprzez mieszanie ich ze sobą tworzą barwy pochodne. Jakie barwy powstały?

https://www.youtube.com/watch?v=2ae2QPLbVYs

  1. „Jaki kolor jest dzisiaj bohaterem?” – rozwiązywanie zagadek.

W lato pięknie Cię opali,

W zimę trzyma się w oddali,

Mieszka w niebie, jest gorące.

Każde dziecko lubi. (słońce)

Wyrósł na drodze,

Na jednej nodze,

Wygląda jak słońce,

Ma ziarenek tysiące (słonecznik)

Nie widać ich w ciągu dnia,

Chociaż są nad nami,

Można je zobaczyć, tylko wieczorami (gwiazdy)

Barwy żółtej ona cała,

Do herbaty doskonała,

Jest w niej dużo witaminy,

Kwaśny w smaku sok z …. (cytryny)

Roślina to taka co kolby posiada,

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać,

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę,

W domu także można zrobić pyszną… (kukurydzę)

Narysujcie wszystkie odpowiedzi i powiedzcie jaką mają cechę wspólną?

  1. „Żółte stworki” – zabawa matematyczna. Przygotujcie 3 talerze albo tacki, albo hula hop, oraz po żółte koła w kropki, paski, cętki w trzech rozmiarach: duże, średnie, małe. Dzieci wykonują polecenia: na pierwszy talerz połóżcie wszystkie małe stworki, do drugiego wszystkie duże, do trzeciego wszystkie średnie. Na pierwszy talerz połóżcie wszystkie stworki w koła, na drugi w cętki na trzeci w paski. Dalej sami wymyślcie polecenia.
  2. „Zaśpiewajmy i zatańczmy”

https://www.youtube.com/watch?v=03n6_3ZNs-8

Dzień 2

Zielony   16.06.20r

  1. „Jaki kolor jest dzisiaj bohaterem?” – rozwiązywanie zagadek.

Czytaj wprost i czytaj wstecz – będzie to ta sama rzecz –

roślina strączkowa, pożywna i zdrowa (bób)

Co to za roślina, po tyczce się wspina,

niejeden ma woreczek a w nim dużo kuleczek (groszek)

Siedzi na grządce,

liściastą ma główkę.

Mama z niej zrobi,

soczystą surówkę (kapusta).

Narysujcie wszystkie odpowiedzi na kartce i przyklejcie podpisy.

  1. „Żaba” – praca plastyczna, płaskie origami. Przygotujcie w kolorze zielonym: jedno duże koło, jedno trochę mniejsze, dwa średnie i dwa małe. Wykonajcie zieloną żabkę
  1. Potańczmy i pośpiewajmy

https://www.youtube.com/watch?v=FMJ8ulQYs5I

Dzień 3

Niebieski  17.06.20r.

  1. „Co by było gdyby wszystko było niebieskie?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów. Na kartce narysujcie wszystko co jest niebieskie

Muchomorki: Cz 79

  1. „Łódka” – praca według wzoru techniką origami.

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

https://www.youtube.com/watch?v=I-BHUtSsff8 – a może komuś się uda zrobić taką łódkę.

  1. „Co pływa a co tonie?” – potrzebna będzie duża miska i kilka przedmiotów: korek, kapsel, zakrętka, kamyk, metalowy klucz, kawałek większej drewnianej deseczki, gumowa piłeczka. Dzieci najpierw zastanawiają się co będzie utrzymywało się na wodzie? A co utonie? Zastanówcie się dlaczego jedne toną a inne unoszą się na wodzie?
  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

https://www.youtube.com/watch?v=R6NTwAGbdTA

Dzień 4

Czerwony   18.06.20r.

  1. „Co by było gdyby wszystko było czerwone?” – zabawa dydaktyczna, burza mózgów. Na kartce narysujcie wszystko co jest czerwone.
  1. „Biedronki” – zabawa plastyczno – matematyczna. Wytnijcie 5 dużych czerwonych kółek, 4 średnie czarne kółka, i 20 małych czarnych kółeczek (mogą pomóc rodzice)

Następnie wykonajcie biedronki według polecenia.

Zróbcie 5 biedronek. Pierwsza biedroneczka ma dwie kropki, druga o trzy więcej od pierwszej, trzecia ma dwie mniej niż druga, czwarta ma o 4 więcej niż pierwsza a piata ma o cztery mniej niż czwarta.

Sówki podpiszcie każde działanie pod biedronką.

  1. Pyszne różowe desery:

https://www.youtube.com/watch?v=eiZoH4TiQtE

  1. Pośpiewajmy i potańczmy:

https://www.youtube.com/watch?v=sP9yiM1htqQ

 

Dzień 5

Tęczowy świat    19.06.20r.

  1. „Jak powstaje tęcza” – po obejrzeniu filmu odpowiedzcie na pytania: co to jest tęcza? Jak powstaje tęcza? Jakie kolory widzimy w tęczy? Czy tęczę można dotknąć? Czy można ją złapać?

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

  1. „Tęcza” – zabawa konstrukcyjna, zbuduj tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM

  1.  Zabawy

Tęcza – https://www.youtube.com/watch?v=aUe8LlyDcE4

Kolorowy deszcz – https://www.youtube.com/watch?v=nADriFdsvWk

  1. Taniec, śpiew i zabawa:

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

  1. Poznanie słownictwa w języku angielskim:

Proponowane zadania 8.06.-12.06.20r

Dzieci na świecie   08.06.20r.

  1. „Skąd jesteśmy” – oglądanie filmu. Odpowiedzcie na pytania: jakie kraje były pokazane w filmie? Jakie zabytki zapamiętałeś i skąd one są? W jaki języku mówią dzieci z tych krajów? Jak dzieci miały na imię?

https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

  1. „Mapa przyjaciół” – na kartce narysujcie kontur mapy świata, zaznaczcie na niej wszystkie kraje , które były wymienione w filmie.(Polska, Francja, Wielka Brytania, Afryka, Egipt, Japonia, Chiny, Indie, USA – Indianie, Grenlandia – Eskimosi,

https://image.freepik.com/darmowe-wektory/kontur-mapa-swiata-na-bialym-tle_69311-100.jpg

Dopasuj odpowiednie flagi danego kraju i przyklej na mapie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Flagi_pa%C5%84stw_%C5%9Bwiata

  1. Zaśpiewajmy i zatańczmy.

Dzień 2

Różne języki   09.06.20r.

  1. „Cześć, hello” – zabawa artykulacyjna. Spróbujcie powiedzieć „cześć” – we wszystkich językach z filmiku.
  2. Zabawy grafomotoryczne, matematyczne.

Słoneczka:

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-figury-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-liczby-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-4-lata-liczby-min.png

https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-5-lat-dodawanie-min.png

  1. „Pojadę do …” – praca plastyczna. Wylepianie flagi kulkami z krepiny lub wydzieranymi kartkami kolorowymi. Wybierzcie kraj do, którego chcielibyście pojechać i zróbcie jego flagę.

Dzień 3

Tacy jesteśmy  10.06.20r.

  1. „Oto ja” – z podanych elementów i pytań pomocniczych dzieci tworzą swoją własną kartę, przedstawiająca kim one są. Wykonują swój autoportret i rysują swoje ulubione czynności, zabawki, zabawy.

https://www.imd.org.pl/upload/Karty_razem.pdf

  1. „A było to tak…” – zabawa dydaktyczna. Z wykorzystanie wcześniejszych kart, narysuj cztery obrazki przedstawiające przygodę, która mogła spotkać Ciebie lub kolegę z innego kraju. Opowiedz cała historię.
  2. „Tańce z różnych stron świata” – do każdego utwory spróbujcie przebrać się w charakterystyczne elementy stroju z danego kraju.

– Indie

https://www.youtube.com/watch?v=1JCszwP5tl8

– Japonia

https://www.youtube.com/watch?v=kX6xMYlEwLA

– Afryka

https://www.youtube.com/watch?v=NrEN8gJoHrQ

– Portugalia

https://www.youtube.com/watch?v=FoksxMZveWo

– Estonia

https://www.youtube.com/watch?v=VP3P_NRwm4k

  1. „Skacz” – zabawa matematyczna. Dzieci łączą kartki A4 tak aby powstał długi tor prowadzący do na wprost. Następnie dziecko wyrzuca kostką liczbę oczek i skacze o tyle razy do przodu następny rzut odejmuje następny dodaje i tak na przemian. Przed każdym wykonaniem ruchu dziecko musi powiedzieć 2 plus 5 to jest 7, 7 odjąć trzy to jest 4. Zabawa kończy się gdy dziecko dotrze do mety.
  2. „Skąd jestem?” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dopasowuje nazwę mieszkańca do jego kraju.

Dzień 4

Pobawmy się   12.06.20r.

  1. „„Gość z Afryki” zabawa ruchowa (według M. Bogdanowicz).

Siedzimy na podłodze ze skrzyżowanymi nogami i ruchem ilustrujemy treść opowiadania.

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające kręcenie lassem)

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki,

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające kręceniem lassem)

Jechał na wielbłądzie

hip – hop, hip -hop, hip – hop (podskakują wysoko unosząc się w siodle)

Przyjechał gość z Afryki do Ameryki,

patataj, patataj, patataj (uniesioną w górę ręką wykonujemy ruchy przypominające             kręcenie lassem)

Jechał na wielbłądzie, hip – hop, hip – hop, hip – hop (podskakują wysoko unosząc się w siodle)

I popijał coca – colę, gul, gul, gul, gul, gul (udają, że piją z butelki coca – colę drugą ręką)

  1. „Czym się bawię” – zabawy konstrukcyjne. Dzieci oglądają zdjęcia przedstawiające zabawy i zabawki dzieci z różnych stron świata. Wykonajcie swoją nowa zabawkę ze starych niepotrzebnych rzeczy, użyjcie czegoś w zupełnie inny sposób niż dotąd. Pobudźcie swoją wyobraźnię.
  2. „Rangoli” – zabawa z Pakistanu.

PAKISTAN – Rangoli

Ta egzotyczna zabawa polega na tworzeniu barwnych kompozycji-obrazów na ziemi lub asfalcie. Narysujcie dowolny kształt lub wzór, łatwy do wypełniania. Może to być np. jakiś duży kwiat, fantazyjny domek czy mandala. Teraz należy „pokolorować” obraz barwnymi i niezwykłymi „wypełniaczami”: trawą, kamyczkami, płatkami kwiatów, listkami itp. Gdy maluchy zrobią taki piękny obraz, pstryknij mu zdjęcie!

W Rangoli można bawić się też zimą – rozłóż na podłodze duże arkusze papieru!

  1. „Cze cze kule” – zabawa z Ghany.

Najpierw wykonujcie ruchy powoli, potem spróbujcie przyśpieszać tempo wykonywania ruchów z jednoczesnym recytowaniem rymowanki.

Cze cze kule! (położyć ręce na głowie, obracać ciałem w jedną i drugą stronę)

Cze cze kofinsa. (położyć rece na ramiona, obracać ciałem w jedna i drugą stronę)

Kofi sa langa. (oprzeć dłonie na talii, obracać ciałem w jedną i drugą stronę)

Kate czi langa. (położyć dłonie na kolanach)

Kum Adenie! (położyć dłonie na kostkach, potem wyskoczyć wysoko)

  1. Taniec, śpiew i zabawa:

Zobacz wszystkie

Kronika

Proponowane zadania 26.05.20r.

Dzień Mamy 26.05.20r.

  1. „Portret mamy” – wykonanie portretu mamy, ozdobienie go: wyciętymi elementami, włóczką, guzikami.

Podczas wykonywanie portretu słuchanie piosenek na dzień mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

  1. „Korale dla mamy” – dzieci układają na tasiemce figury geometryczne, tak by powstały korale dla mamy. Np. dwa kwadraty, dwa koła jeden trójką, dwa kwadraty, dwa koła, jeden trójkąt. Wypróbujcie różne możliwości. Następnie prosimy aby dziecko sprawiło aby co drugi koralik był kołem, co trzeci kwadratem
  1. Zabawy grafomotoryczne i matematyczne, czytanie.

Słoneczka: „Figury” – zabawa matematyczna, odgadywanie zagadek.

Ta piramida mała, trzy boki i trzy rogi miała (trójkąt)

Cztery rogi, cztery kąty, boki cztery też. Długie dwa, krótkie dwa, ta figura to właśnie ja. (prostokąt)

Ma kąty- choć to nie jest pokój. Ma rogi- choć to nie jest krowa. Złóż patyczki równe cztery i figura już gotowa. (kwadrat)

Ma je rower, ma samochód we wrotkach jest też. Jaka to figura? Może już to wiesz? (koło)

  1. Poruszajmy się i pośpiewajmy:

https://www.youtube.com/watch?v=frYfZYeBO4k

  1. „Święto mamy” – zabawy naśladowcze, wykonywanie przez cały dzień czynności, które robi mama a, które dzieci potrafią zrobić (wyjęcie naczyń ze zmywarki, zaścielenie swojego łóżka, nakarmienie pupila itp.)

Proponowane zadania 14.04.20 r.

Pracowity dzień rolnika, maszyny w gospodarstwie

  1. „Wspólna praca” – wysłuchanie wiersza. Rozmowa na temat treści wiersza.
  2. Wiszniewski

Kwakną kaczor

Raz i drugi

Na podwórku

– Widzę pługi

Kwa kwa,

wróbel siedzi

na stole

– Już gospodarz

idzie w pole,

ćwir ćwir

Zając przysiadł

Na ugorze

– Już gospodarz

pole orze

Hop hop

na płoteczku

Kogut pieje

– Już gospodarz

w polu sieję ko ko

Na topoli

kraczą wrony

– Już koniki

ciągną brony

Kra kra

Teraz krzyczą

wszyscy razem

– Oraliśmy z gospodarzem….

Hej, hej..

  1. „Maszyny rolnicze” – poznanie wyglądu i funkcji maszyn rolniczych, dobieranie podpisów do obrazków. (traktor, motyka, kombajn, grabie, siewnik)

https://www.youtube.com/watch?v=nTGhh9enU3s

https://www.youtube.com/watch?v=s_MMDgKRs_s&list=PLkUbumu1f00p5VC82Fq2uZHlvLlhPvch-

https://i.pinimg.com/474x/e7/23/60/e72360ba2e6a06e6103429f66693c53a–picasa-web-preschool.jpg

  1. „Słuchaj i rób” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalanie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8.

Dzieci wykonują polecenia: dwa kroki do przodu, obróć się w prawo, trzy kroki do przodu, podskocz 8 razy, cztery kroki w lewo, dwa podskoki dotknij prawym łokciem ściany, klęknij na lewe kolano itp.

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia: „mruczenie”, „wesołe usta”, „traktory”, „kotki piją mleczko”.

https://przedszkole3.koscian.pl/Gimnastyka_buzi_i_jezyka.html

Proponowane zadania 7.04.20r.

Dzień 17

Pisanki, kraszanki

  1. „Pisanki” – uważne słuchanie piosenki, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

  1. „Pisanka” – wyklejanie pisanek zgodnie z treścią piosenki. Wycinanie elementów występujących na pisankach i wklejanie je na pisanki.
  2. Pisanki, kraszanki – karty pracy, wyszukiwanie, przeliczanie, uzupełnianie.

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2019/04/wielkanoc-karty-pracy-pisanki.html

Do zabawy i pośpiewania proponujemy

Zobacz wszystkie