I Misie

Grupa Misie

Grupa Misie prowadzona jest przez Panie:

  • Nauczycielki: Agnieszka Siennicka-Rusin, Anna Szczęsna
  • Pomoc nauczyciela: Iwona Dąbrowska
  • Pracownik obsługi: Ewa Chmielińska

Godziny:

  • pn-pt: 7:00 - 16:00

Zajęcia dodatkowe:

  • rytmika
  • korektywa
  • język angielski

Najnowsze ogłoszenia

plan pracy misie 25.05-29.05

Temat tygodnia : Mama i Tata

Dzień 1 Moja rodzina :

  1. Oglądanie wspólnie zdjęć rodzinnych
  2. Co to jest rodzina ?- dziecko na podstawie wcześniejszych rozmów próbuje stworzyć swoją definicję rodziny.  Potrafi wymienić członków najbliższej rodziny i ich imiona.
  3. Drzewo Genealogiczne- praca plastyczna- wspólnie z rodzicami dzieci wykonują drzewo genealogiczne swojej najbliższej rodziny.
  4. Co słychać u nas w domu – Zagadki słuchowe
  5. Nauka piosenki „ Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato”- nauka tekstu piosenki.

Dzień 2  Dzień Mamy:

  1. Korale dla mamy- dziecko układa na tasiemce , według własnego pomysłu,  różne figury geometryczne w taki sposób aby utworzyły korale. Następnie dziecko może układać wzór korali według poleceń rodzica .
  2. odsłuchanie piosenki o mamie. „Jesteś mamo skarbem mym”- rozmowa o mamie,
  3. laurka dla mamy- praca plastyczna- wykonanie laurki pianą mydlaną.
  4. Pomogę ci mamo- dzieci próbują wykonać jak najwięcej obowiązków domowych które robi na co dzień mama.
  5. zabawa z angielskim- piosenka dla mamy

Dzień 3 Pomagam w domu:

  1. Rozwiązywanie zagadek- co to za urządzenie
  2. Połącz w pary- Karta pracy – Dziecko łączy w pary przedmioty które do siebie pasują.
  3. Porządkowanie zabawek- dzieci dostają pudełko z małymi zabawkami ( koraliki, klocki ,samochody ,ludziki) zadaniem dziecka jest ułożenie zabawek na kartkach położonych na podłodze. Jedna kartka to jeden rodzaj zabawek.
  4. Bajka o sprzątaniu „  Basia i bałagan”  słuchanie bajki
  5. Jak się sprząta- dzieci przedstawiają ruchem różne czynności związane ze sprzątaniem
  6. Mam swoje prawa- zapoznanie dziecka z Prawami dziecka , rozmowa o prawach i obowiązkach.

Dzień 4. Mój tata:

  1. „ Mój Tato”- praca z wierszem Bożeny Formy
  2. Magiczne pudełko- zabawa  sensoryczna – do pudełka wkładamy różne przedmioty , należące do domowników
  3. Co mój tata robi w pracy- zabawa językowa
  4. Prezent dla taty- Korona dla najlepszego taty-
  5. Klaśnij w dłonie- zabawa słuchowa- rodzic czyta różne wyrazy podobne do słowa tata , zadaniem dziecka jest klasnąć w dłonie gdy usłyszą słowo tata. Przykładowe wyrazy : talar ,tama, tapeta, talizman, tarka.

Dzień 5 Dzień rodziny

  1. Portret mojej rodziny- dzieci tworzą wspólnie z rodzicami portret najbliższej rodziny
  2. Puzzle- układanie puzzli z obrazkiem rodziny z 4 elementów
  3. Kolorowy kwiat- kolorowanie kwiatka dla rodziców według wzoru.
  4. Nagranie filmu z piosenką „ Dziękuje Mamo, Dziękuję Tato”.
  5. Mamo, Tato Powiedz mi coś miłego
  6. Wspólne przygotowanie deseru

Edukacja zdalna 18.05-22.05. 2020

Temat tyggodnia : Dbam o Zdrowie

dzień pierwszy : Jak się dzisiaj czuję ?

– czytanie wspólnie wiersza „ Na zdrowie” – B. Lewandowskiej- rozmowa na temat wiersza , samopoczucia ? dziecko , rodzic i inni domownicy mogą odpowiedzieć na pytania jak się dziś czują.

– ilustrowanie wiersza ruchem- rodzic czyta wiersz jeszcze raz po czym dziecko próbuje według własnego pomysłu  pokazać  tekst ruchem .

– jak się  dziś czujesz? – rozpoznawanie emocje na obrazkach- dziecko próbuje określić jakie  emocje widzi na obrazku. Można wspomóc dziecko pytaniem gdzie widzisz zadowoloną buzię ? dlaczego uważasz , że ta buzia jest smutna.

– zabawa z lusterkiem- siadamy z dzieckiem naprzeciwko   lusterka . dziecko i rodzic próbuje pokazywać miny takie jak na obrazku.

– tak się dziś czuje ? – praca plastyczna- malowanie  własnych emocji  – swobodna  ekspresja dziecka  . przedstawienie za pomocą obrazu samopoczucia dziecka. Po wykonaniu pracy dziecko opowiada co namalowało

– zabawy z piosenką – jak się czuje miś , emocje ,

– zabawa z angielskim- How are you?

– wspomnienie Papieża Jana Pawła II w setną rocznice urodzin – 18.05. 2020- Rozmowa z dzieckiem przedstawienie sylwetki papieża Polaka.

Dzień drugi: Z wizytą w laboratorium ?

–  co to jest laboratorium- film sonda – obejrzenie filmu rozmowa z dzieckiem

–  poznanie zawodu pielęgniarki ?- gdzie może pracować pielęgniarka? Piosenka o pielęgniarce

– Praca z wierszem „ Zostanę pielęgniarką” – czytanie wiersza i omówienie zadań pielęgniarki w oparciu o  wiersz i piosenkę.

– nauka mycia rąk- eksperyment z rękawiczkami i farbą . Zwrócenie uwagi na dokładność przy myciu mydłem.

– ćwiczenie praktyczne – mycie rąk według  rymowanki z żabką.

Dzień trzeci : „Jesteś czysty – jesteś zdrowy. Dbamy o higienę”

–  Zagadki- rozwijanie  umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania według własnej wiedzy.

–  zabawa ruchowa- „ A ram sam sam”

– „Dotknij mnie łokciem..”- zabawa usprawniająca orientację we własnym ciele. Znajomość  części ciała.

– Mycie zębów – dlaczego jest ważne jak to poprawnie zrobić rozmowa i ćwiczenia

– zabawa plastyczna- mycie zębów- dziecko dostaje plansze z zębami , włożoną do  koszulki lub foli na której są narysowane bakterie flamastrem. Zadaniem dziecka jest wyczyścić ząbki

Dzień czwarty:  Gdzie są witaminy ?

– Witaminy-  wspólne oglądanie przedstawienia dzieci z II klasy szkoły podstawowej o witaminach w owocach i warzywach.  Rozmowa o cym było przedstawienie? Jakie pojawiły się owoce ? warzywa?

– Co to jest piramida żywienia? – omówienie piramidy ,  zwrócenie uwagi co powinno się jeść i robić często a co  rzadko ( w mniejszych ilościach)

– Co jeść by być zdrowym? – praca plastyczna z użyciem gazet i  kleju.  Stworzenie własnej piramidy

– Zdrowy obiad-  zaplanowanie wspólnie z dzieckiem obiadu na następny dzień w taki sposób aby był zdrowy i pożywny

Dodatkowo:

–  Gry edukacyjne ze stroną  buliba.pl- zabawy matematyczne i   wspierające spostrzegawczość

– zabawa ruchowa z owocami

Dzień piąty: W zdrowym ciele – zdrowy duch”.

– Poranna Gimnastyka- dzień  warto zacząć od porannej gimnastyki – zabawa przy muzyce, wymyślanie zadań przez dzieci i dorosłych.

-Zabawa ruchowa- „na ziemi zostaje …..”- utrwalanie  nazw części ciała, wspomaganie równowagi i uważnego słuchania.

– praca z wierszem „ Żeby zdrowym być człowiekiem”

– jaki jest mój ulubiony sport? –  nazywanie dziedzin sportu, poznawanie nowych nazw

– Tak spędzam aktywnie czas- praca plastyczna- dziecko rysuje według własnego pomysłu jak lubi spędzać czas – aktywność fizyczna.

– Zabawa z angielskim taniec do piosenki o pociągu i  piosenki o sporcie  po angielsku.

plan pracy zdalnej 11.05-15.05.2020

DZIEŃ PIERWSZY : Pies

  1. Piesek – zabawa dżwiękonaśladowcza z wierszykiem E. Szwajkowskiej – recytowanie wiersza z uwzględnieniem wyrazów  dźwiękonaśladowczych. – dzieci powtarzają.

Tekst wiersza :

Warczy piesek wrrr!

Brzmi to strasznie- brrr!

Niech już tak nie warczy,

Warczenia wy

star

czy

psy skowyczą, ujadają

wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,

Każdy macha swym ogonem.

  1. Mój przyjaciel- portret wykonany dowolną techniką własnego pupila albo psa którego dziecko zna lub chciałoby mieć. Zachęcam do połączenia różnych technik i faktur. Tak aby dziecko mogło eksperymentować Jaki może być pies- określanie cech wyglądu z użyciem określeń: mały , duży, długi krótki, gładki, włochaty.
  2. . Dlaczego pies jest przyjacielem człowieka- rozmowa z dzieckiem. Zapoznanie dziecka z zawodami , które pies może „ wykonywać”. Zwrócenie uwagi na to , że psy mogą :

– uczestniczyć  dogoterapii ,

– prowadzić niewidomych

– pomagać ratownikom, policjantom

  1. „ na psa urok” – czytanie opowiadania o psach:
  2. Cztery łapy: rodzic tworzy dla dziecka tor przeszkód. Dowolny z tego co znajdzie w domu. Jedyna zasada to to , żeby część toru dziecko musiało przejść na  czworaka z wysoko uniesionymi biodrami w górze.

DZIEŃ DRUGI: Kot:

  1. Zagadka : co to jest ?

Zagadka:

Chętnie ze spodeczka
białe mleczko pije,
na przyjęcie gości
małą mordkę myje.

…..

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy.

…..

Syty i zadowolony,
głośno pomrukuje.
Lubi mleko, łapie myszy,
zły, pazurki pokazuje.

  1. Ćwiczenia logopedyczne: jak myje się kotek? Oblizywanie językiem ust, dosięganie czubkiem języka do nosa i brody.
  2. Geometryczny kot – układanie buzi kota z wyciętych figur geometrycznych- utrwalanie nazewnictwa.
  3. Kot- ćwiczenia grafomotoryczne – karty pracy
  4. Zabawy z angielskim:

– nauka nazw zwierząt po angielsku

DZIEŃ TRZECI: CHOMIK

  1. „ Domowe zwierzątko”- czytanie opowiadania O.Matusiak- rozmowa na temat tekstu z dzieckiem
  2. Chomik- zabawa naśladowcza, usprawniająca narządy mowy
  3. Co lubi chomik- poszukiwanie informacji o tym co lubi jeść, robić chomik.
  4. Chomik- praca plastyczna malowanie kolorowanki chomika farbami.
  5. Gdzie jest chomik- układanie maskotki która ma być chomikiem lub rysunku według poleceń rodzica w przestrzeni pokoju. Np. połóż  chomika pod krzesłem.
  6. Chomik i piłka- ćwiczenia na kartce papieru- rodzic daje kartkę na której są narysowane chomiki i piłki zadaniem dziecka jest na polecenie rodzica np. zaznaczyć na czerwono chomika który jest pod piłką. Ćwiczenie określeń: nad, pod, obok,

DZIEŃ CZWARTY: PAPUGA

  1. Papuga- zagadka

Co to jest za zwierze?

Dziobek ma jak haczyk.

I okropnie skrzeczy,

Czasem umie mówić,

Niestety – od rzeczy.

  1. Papuga – rymowanka do nauki- ćwiczenie pamięciowe

Tekst :

Papugi

Gadułami są papugi,

mają język ciut za długi.

Gdy powierzysz im sekrecik,

w mig sekrecik w świat poleci,

bo te ptaki, tak już mają,

co usłyszą – powtarzają.

  1. Papuga praca plastyczna- odrysowanie dłoni i wycięcie kształtu, praca z nożyczkami.
  2. Kolorowe ptaki- praca z obrazkiem. Przedstawienie dziecku różnych rodzaji papug . Dziecko odpowiada na pytania, wyszukuje elementów na obrazku oraz wypowiada się na temat tego co widzi.
  3. Papuga kolorowa- zabawa ruchowa z piosenką.

DZIEŃ PIĄTY: BEZPIECZNE ZABAWY ZE ZWIERZAKAMI

  1. Uwaga nieznajome zwierzę- rozmowa z dzieckiem kierowana pytaniami:

– jak mogą zachowywać się zwierzęta spotkane np. na ulicy?

– o czym należy pamiętać jeżeli spotkamy nieznajome zwierzę?

  1. zwierzątka- naśladowanie ruchem i dźwiękiem zwierząt przez dzieci , które nazwie rodzic np. pies, kot, papuga, chomik.
  2. ile jest zwierzaków- zabawa matematyczna – liczenie elementów w zbiorach
  3. Czyje to głosy?- zagadki ortofoniczne- rodzic naśladuje głos zwierzęcia lub puszcza nagranie dziecko ma za zadanie wskazać palcem na obrazku co to jest za zwierzę lub nazwać.
  4. zwierzęce memory – stworzenie samodzielne gry z obrazków związanych z tematem. Gra w pary dziecko i rodzic gra w grę odsłaniając po dwie karty , jeżeli obrazki pod kartami będą takie same to zabiera się parę. Wygrywa osoba z największą ilością par.
Zobacz wszystkie

Kronika

“DZIEŃ KOBIET”

W naszym przedszkolu w piątek z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet zorganizowaliśmy  zabawy dla wszystkich dzieci i  Pań. Na początku wszyscy dowiedzieliśmy się, skąd się wzięło to święto. Dzieci z grupy pierwszej i drugiej zaśpiewały piosenkę o “Marcowym kwiatku”, a chłopcy z najstarszej grupy wręczyli kwiaty z pralinką wszystkim Paniom w przedszkolu. Następnie rozpoczęła się  wspólna zabawa, między innymi było szukanie pantofelków Kopciuszków, oddzielanie grochu od guzików przez księżniczki oraz wybory miss. Na koniec  chłopcy i dziewczynki uroczyście złożyli przysięgę, że będą się szanować, wspólnie bawić i pomagać sobie. To była dobra zabawa. A poniżej kilka zdjęć dla Państwa. Wszystkim Kobietom związanym z naszym przedszkolem, Mamom, Babciom, Ciociom
i Siostrom pragniemy również złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji ich święta. 😀

Zobacz wszystkie